Květen 2020

Žákovské projekty a domácí pokusy

Na květnovém setkání jsme měli na programu tři důležité věci:

  • projít nové tabulky Elektřiny,
  • probrat možnosti domácí výuky fyziky - projekty a experimenty,
  • vyrobit si hydraulický zvedák.

Tabulky elektřiny jsem vytiskla, abychom je viděli dobře v jednom celku. Probrali jsme, v jakém stavu nám přicházejí děti po 5. třídě a jak by se to dalo vylepšit, obsah tabulek pro 2. stupeň - co děláme, co ne, doporučené počty hodin. 

V druhé části jsme prošli projekty žáků, jejich výsledky, netradiční způsob výuky v 6. třídě - objem a jeho modelování, mobilní aplikaci Phyphox a její využití při výuce atmosférického tlaku a akustiky.

Každý z účastníků si vyrobil hydraulický zvedák. Kromě toho jsme řešili výpůjčky a blížící se inventarizaci, rozebrali si natištěné pomůcky z 3D tikárny (motůrky, kostky různé hustoty).

Setkání bylo velmi pohodové, domluvili jsme si termín i téma dalšího setkání (17.6.) - zaměřené na 1.stupeň. Úkolem je, aby si každý přivedl jednoho kolegu z 1.stupně, který bude v příštím roce ve 4. nebo 5. třídě. Půjde nám nejvíc o spolupráci.