Březen

Rezistory

V první části - diskusní - jsme probrali postřehy ze semináře učitelů fyziky věnovaného plánovaným změnám v RVP. Pro mnohé zúčastněné bylo novinkou, že z RVP jsou pro nás závazné pouze výstupy a témata ne. Učitele byly rovněž seznámeni s Metodickými komentáři a úlohami ke standardům základního vzdělávání z fyziky.

V metodické části jsme "jako žáci" řešili laboratorní práci - třemi způsoby jsme určovali odpor rezistorů sady rezistorů. První způsob - pomocí barevného značení na rezistorech a barevných tabulek, druhý způsob - pomocí přineseného školního měřícího přístroje a nakonec měřením proudu a napětí v obvodu - užitím Ohmova zákonu. Práce byla pro většinu nová, překvapeni jsme byli přesností výsledků.

V praktické části jsme si vyrobili do škol právě tu sadu rezistorů, kterou jsme používali, takže každý si odnesl do své školy pomůcky na novou laboratorní práci - pro celou třídu, včetně kartiček barevného značení.